البز

البز

البز

البز

اقالیم احساس

ورجانی به سابقه یازده ساله فعالیت خود در موسسه «اقالیم احساس» اشاره کرد و افزود: این موسسه در آموزش شاخه‌های مختلف زبان فارسی و اصول داستان‌نویسی در استان قم، دارای فعالیت چشمگیر است. آموزش تئوری نویسندگی به تنهایی کافی نیست و هنرجو باید در امر داستان‌نویسی فعال باشد.

وی ادامه داد: هنرجو با دانستن چند مطلب درباره زبان فارسی و چند قصه ساده نمی‌تواند یک کتاب داستان جامع بنویسد که رضایت خوانندگان را جلب کند.

نویسنده‌ای که ظرفیت نقد ندارد دچار دلزدگی در نوشتن می‌شود

جلسه رونمایی کتاب «داستان‌نویسی مقدماتی» اثر حسین ورجانی با حضور جمعی از شاگردان و علاقه‌مندان در موسسه «اقالیم احساس» در قم برگزار شد.
 
حسین ورجانی ضمن قدردانی از مرتضی حسینی‌شاهترابی که در چاپ و تنظیم کتاب «داستان‌نویسی مقدماتی» به او کمک کرده است، گفت: در این کتاب در واقع سابقه 23 ساله تدریس خودم را در حوزه داستان عرضه کرده‌ام و ان‌شاءالله تلاش می‌کنم تألیف این کتاب را در چهار جلد تکمیل کنم.

«زندگی یک نوزاد»

آثار ادبی او حدود 15 عنوان را در بر می‌‌گیرد و مهم‌ترینشان رمان «زندگی یک نوزاد» است که قهرمان داستان آن نوزادی در شکم مادرش است. او در سال 1997 نیز با انتشار رمان «فرانز و فرانسوا» که به یادآوری روابط پر تنش خود با پدرش پرداخته به موفقیت چشم‌گیری نایل آمد.

ویرگان یکی از معدود نویسندگانی بود که در طول فعالیت حرفه‌ای خود موفق شد علاوه بر جایزه گنکور برای رمان «سه روز پیش مادرم» در سال 2005،  جایزه رنودو را نیز برای رمان «جنون بوکسور» به دست آورد.